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[웹진] 국제기구 법정책 동향 2021 VOL.2
[웹진] 국제기구 법정책 동향 2021 VOL.2
  • 저자
  • 발행일 2021-10-15
  • 페이지 45
  • 가격 0
  • 발행기관 한국법제연구원
  • 비고 국제기구 법정책 동향 2021 VOL.2
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2021년 VOL..2
 
미래법제사업본부 글로벌법제전략팀
  
국제기구 법정책 동향 -아동·청소년 보건의료/교육-
 
< 목 차 >
▣ UNESCO
(1) [가이던스] 평등한 교육 제공 : 소녀를 학교로 돌아오게 할 가이드(Building back equal: girls back to school guide, 2020.8)
(2) [가이던스] 코로나19 시대 소수 민족 언어 아동을 포용하는 교육의 보장 (Ensuring inclusive education for ethnolinguistic minority children in the COVID-19 era, 2021. 2)
(3) [정책] 코로나19 상황에서 학교 관련 공중 보건 조치 시 고려 사항: 코로나19 상황에서 공공 보건과 사회적 조치를 조정하기 위한 고려 사항들에 대한 부속서(Considerations for School-Related Public Health Measures in the Context of COVID-19: Annex to Considerations in adjusting public health and social measures in the context of COVID-19, 2020. 9)
▣ UNICEF
(1) [가이던스] 학교 내 코로나19 예방 및 통제를 위한 가이던스(Guidance for COVID-19 Prevention and Control in Schools) (2020. 3)
(2) [가이던스]유아 교육 과정 재개에 대한 가이던스(Guidance on Reopening Early Childhood Education Settings) (2020. 9)
(3) [가이던스]중등 교육 가이던스: 여러 가지 유연한 경로(Secondary education guidance: Multiple and flexible pathways) (2020. 10)
(4) [보고서] 소녀 교육의 재창조: 비상 상황에서도 소녀들의 학습을 유지하는 방안(Reimagining Girls' Education: Solutions to Keep Girls Learning in Emergencies) (2021. 2)
▣ OECD
(1) [정책] 코로나19에 대한 교육의 대응: 디지털 학습과 온라인 협업의 수용(Education responses to COVID-19: Embracing digital learning and online collaboration, 2020. 3)
(2) [정책] 교육과 코로나19: 코로나19로 인한 학교 폐쇄가 교육에 미치는 장기적인 영향(Education and COVID-19: Focusing on the long-term impact of school closures, 2020. 6)
(3) [정책] 학교 폐쇄 시 온라인 학습 강화: 코로나19 위기에서 학생을 지원하는 가족과 교사의 역할(Strengthening online learning when schools are closed: The role of families and teachers in supporting students during the COVID-19 crisis, 2020. 9)
(4) [정책] 코로나19가 학교에서의 공정과 포용에 미친 영향: 학교 폐쇄와 재개 시 취약 학생 지원(The impact of COVID-19 on student equity and inclusion: Supporting vulnerable students during school closures and school re-opening, 2020. 11)
(5) [정책] 젊은 여성들이 남성보다 3차 교육을 더 많이 받는 이유(Why do more young women than men go on to tertiary education?, 2021. 3)
(6) [보고서] 교육 부문의 2020년 코로나19 대유행 대응을 지도하기 위한 프레임워크(A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020, 2020. 3)
(7) [보고서] 방해받은 학교교육, 학교교육에 대한 새로운 생각 :코로나19 대유행은 교육을 어떻게 변화시키고 있는가 (Schooling disrupted, schooling rethought: How the COVID-19 pandemic is changing education, 2020. 6)
▣ WHO
(1) [가이던스] 아동의 만성 통증 관리 가이드라인(Guidelines on the management of chronic pain in children, 2020. 12)
(2) [권고] 코로나19 시기 학교 교육: 유럽 기술 자문 그룹의 코로나19 기간 동안 학교 교육에 대한 권고 (Schooling during COVID-19: recommendations from the European Technical Advisory Group for schooling during COVID-19, 2021. 3)
▣ WB
(1) [정책] 코로나19 위기 대응: 연속성, 적응 및 혁신을 위한 3차 교육 지원 (The COVID-19 Crisis Response: Supporting tertiary education for continuity, adaptation, and innovation, 2020. 9)
(2) [정책] 2030년까지 모든 아동이 글을 읽을 수 있기 위하여- 학습 빈곤의 정의와 도전 단계별 도표화(Will Every Child Be Able to Read by 2030?-Defining Learning Poverty and Mapping the Dimensions of the Challenge, 2021. 3)
(3) [보고서] 코로나19가 학습에 미치는 영향 : 사하라 이남 아프리카 6개국에서 얻은 증거(Impact of COVID-19 on Learning : Evidence from Six Sub-Saharan African Countries, 2021. 5)
(4) [보고서] 코로나19와 아동의 학교 생활 회복력 : 나이지리아로부터의 증거(COVID-19 and Children’s School Resilience : Evidence from Nigeria, 2021. 7)
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